Gemeentegids

U kent de gemeentegids waarschijnlijk wel in papieren vorm. Dit boekje wordt jaarlijks huis-aan-huis verspreid.

Digitale gemeentegids

De gemeentegids is ook beschikbaar als digitale versie. In de digitale gemeentegids vindt u naast adressen en telefoonnummers ook internetadressen en bovendien ziet u de lokatie op een plattegrond. Daarnaast is Appingedam aangesloten op de GemeentegidsApp: dit is een app voor uw smartphone waarmee u alle organisaties binnen de aangesloten gemeenten kunt vinden. Deze service wordt u aangeboden door het bedrijf Akse Media BV, die ook de papieren gemeentegids maakt.

Toegankelijke gemeentegids voor mensen met een functiebeperking

De digitale gemeentegids is ook toegankelijk voor mensen met een functiebeperking. Deze toegankelijke digitale versie van de gemeentegids biedt bezoekers met een visuele beperking of een leeshandicap op verschillende manieren toegang tot onze gemeentelijke informatie. Zo kan alle tekst groter worden weergegeven en wordt de informatie herkend door brailleleesregels.
Deze versie van de gemeentegids is gemaakt volgens de eisen van de Stichting Waarmerk Drempelvrij. Dat betekent dat de site niet alleen volledig toegankeljik is voor mensen met een visuele, auditieve, verstandelijke of motorische beperking, maar ook voor senioren, mensen met kleurenblindheid of dyslexie en mensen die Nederlands als tweede taal spreken.

Aanvragen Gemeentegids

De gemeentegids is onderaan deze pagina beschikbaar in pdf. Wilt u liever een papieren exemplaar, dan kunt u deze opvragen bij de informatiebalie van het Stadskantoor, telefoonnummer 14 0596 of per e-mail.

Verbeteren informatie gemeentegids

Aanvullingen en wijzigingen op de digitale gemeentegids zijn van harte welkom. Stuur daarvoor een e-mail naar de redactie van Akse Media onder vermelding van de naam van deze gids.

Hoe komt Akse Media BV aan de gegevens voor de Gemeentegids?

Akse Media gebruikt de gegevens van de vorige uitgave als basisbestand. Daarnaast worden aanmeldingen tot opname door gemeenten, particulieren, stichtingen en verenigingen ontvangen. Alle gegevens worden door een callcenter gecontroleerd en eventueel aangepast. Ook worden de aanmeldingen die in de loop van het jaar binnenkomen gecontroleerd op juistheid en volledigheid.

Archief